Sinopsis Ringkas Fate Of Furiuos


Pada suatu hari Dom Toretto jadi jahat pasai Elena (awek dia ketika Fast5 dulu, ingat dak? Oo lupa hang bukan tengok pun ) yang dah terberanak anak Dom (sebab last cita Fast5 aritu dia kena kongkek dengan Dom pastu dalam Fast6 awek lama dom letty ada balik, dom tinggaikan Elena, Celaka bohjan Dom ni). 
Pastu anak Dom diculik oleh Cipher.Macam biasa la Dom kena ikut arahan Cipher diugut nak bunuh Elena dan anaknya.
Dom terpaksa khianat team sebab nak jalankan misi Cipher. The Rock plak kena tangkap polis kerana dianggap terlibat sama mencuri sesuatu barang berharga.Masa kena penjara, Hobbs jumpa la dengan Deckard Shaw ( penjahat dalam Furious 7). Masa duk kecoh2 dalam perjara sebab The Rock tak sengaja bukak pintu penjara. Semua tahanan terlepas.
Pastu The Rock ngan pasukan Dom, teamup dengan Deckard Shaw pi buru Dom dibawah arahan Kurt Russel (ketua organisasi khas ketika Furious 7).
Demi nak selamatkan Elena dan anaknya, Dom takdak pilihan dan terpaksa ikut arahan Cipher. Jadi, Dom meletakkan rantai dia dalam dalam kapai terbang Cipher.Pastu , Dom pi jumpa dengan Mak Deckard Shaw bagi alat pengesan untuk mengesan rantai dia yang mengandungi "tracker" supaya dapat mengesan Cipher.
Masa misi untuk mencuri kod nuclear, Letty cuba merampas semula kod nuklear dari Dom, tapi Dom tak menembak Letty dan membiarkan Letty pergi. Sebab bengang Cipher pi bunuh Elena. Deckard Shaw juga cuba menghalang Dom, tetapi Dom tembak Deckard. Tapi dia tidak mati, itu cuma helah dari rancangan Dom. Dom suruh Mak Deckard Shaw pi bagi alat pengesan itu kat Deckard Shaw dan adiknya Owen Shaw (penjahat Furious 6 yang terlantar di hospital) untuk ambik anak Dom dari pesawat Cipher dan membunuh Cipher. Tetapi Cipher berjaya larikan diri.
Akhirnya, anak Dom diselamatkan dan Dom berkembali semula pada pasukannya untuk menghalang kuncu-kuncu Cipher. Di penghujung cerita, Dom memberikan nama kepada anaknya iaitu Brian.

Ulasan